Allah maha mendengar

Assalamualaikum and may peace be upon you.. and salam Jumaat. 
Alhamdulillah lah kan.. sampai ke saat ini ada lagi kita semua.. Hidup bernafas menghirup udara free.. tak kena bayar sesen pon... hehehehe.. *da nampak dah tu stail entry kali ini Islamik skit..*

So, move on.. No need to cakap kosong panjang sangat.. Nak cerita lah kan.. Semalam.. bersamaan dengan 3 Oktober 2013.. Ada sorang sahabat kelas aku ni kan.. Ayah dia nak buat cam kenduri doa selamat and solat hajat gitu lah lebih kurangnya,. Kira untuk semua kami2 satu kelas..satu batch budak2 BChem UiTM Arau yang tercinta ni *tangan kebahu* 
Masalahnya nak wat tu kami semua ada kat sini bapak dia plak ade kat Shah Alam sana tu.. dia nak datang jauh.. kami nak pergi pon jauh... so ayah dia cam cakap kat dia ni.. bagi ayah dia buat kenduri doa selamat tu apa semua kat sana.. meanwhile kat sini kitorang buat makan2 je.. semua ayah dia bayar.. Oh wow, rezeki.
aku tak ade banyak halangan pon.. makan free.. tak kesah.. really. ON je.. syukur je.. tak perlu keluar duit beli makan dah kan untuk satu malam..
pastu dorang bincang lah sekelas.. set date apa semua bila nak buat.. nak synchronize dengan ayah dia kat Shah Alam sana tu kan.. so ter set lah satu tarikh tu lepas da abis bincang panjang..
pastu sape entah menerbitkan idea kan.. alang2 da nak wat makan nak sambut anniversary klas sekali.. konon da setahun lebih da bersama.. susah senang kan.. nak meraikan lah ni.. sebab ye lah.. kalau wat makan2 then terus balik pon bosan jgk... baik beli nasi sebungkus sorang hantar makan kat bilik.. ye dak? 
So, tanpa pikir panjang aku on je.. really.. pastu dorang set lah.. bila time jamuan tu. nak maen tukar2 hadiah lah.. ade lah jugak cam pengisian aktiviti kan.. dorang set maximum RM10.. minimum takdak..
hahaha.. rasa slek lah jugak first2 kan..
ye lah.. maximum RM10, minimum takde.. kata kau beli hadiah sepuluh hengget, sekali ko dapat member ko beli RM 0.10 je.. tak ke naya? tapi aku fikir balik tak pe lah.. kalau betol jadi camtu aku anggap sedekah je lah duit aku yg terlebih tu.. cara senang nak wat pahala kan. takpe lah. halalkan je lah..

pastu sekali nak di jadikan cerita.. aku lupa bila tarikh nak buat mende tu.. bz sangat lah konon.. n nak jadi cerita lagi,, dah aku lupa tarikh jamuan tu hadiah pon aku lupa beli.. wakakakaka
event tu start pukul 8.. aku pukul 8 tu baru nak gi cari hadiah,, hahahah
nasib baik lah ade moto cabuk aku tuh.. macam pelesit aku bawak, pegi arau sana nuh pegi cari..
ingat nak serang 1st touch dah.. tapi dyana classmates aku cakap dorang semua pegi beli hadiah kat sana.. kang aku pegi sana kang hadiah sama plak kan.. so aku pon masuk cmart.. pusing3 tak sampai seround dari jauh aku nampak patung despicable me, minion kuning tu.. ade besar ade kecik.. aku ingat nak amek yang besar.sekali tak cukup bajet seh... redha je lah aku beli yang kecik je... tu pon mau dekat RM10 harga dia seh.. dalam tu, 3kali member2 aku mesej lagi call lagi.. yelah.. majlis da start aku sorang je lagi takdek.. aku pon sekali lagi bawak moto macam pelesit balik U.. sampai2 semua da ada.. tengah makan ice creams semua.. so aku pon join lah.. lepas sembunyi hadiah aku kat blakang hadiah orang.. *sebab aku punya tak balut kot*

da abis makan3 kitorang pon main la tukar2 hadiah tu.. 
*ringkaskan cerita, dah panjang sangat dah*
so tukar lah.. aku dapat no 3 punya and yang minion aku no 12.. dapat dekat Lin.. 
aku bajet mesti dorang cam.. eleh.. tu je hadiah.. tapi lega lah... bila sampai kat tangan pemenang bertuah tu kan yang dapat hadiah aku tu.. semua gelak2 happy.. sebab ade budak lagi sorang suka minion tu.. tp orang lain yg dapat.. tapi still.. hati aku rasa happy lah sebab hadiah aku dah mengheppy kan orang.. *boleh plak meng heppykan kan* 

and hadiah yang aku dapat? adalah~~~~ jam~~ yeay!! hehehe
Alhamdulillah.. jam tu cam jam dinding cuma saiz kecik.. tak besar sangat tak kecik sangat sedang2.. tapi kalau tengok dari jauh nampak lah.. 
aku syukur sangat dapat jam tu... kenapa? sebab start sem ni aku duk kolej.. kolej pastu katil atas.. so.. bila da naik atas katil.. memang akan fikir banyak kali bila nak turun.. malas la.. turun naik turun naik.. sakit pinggang.. pastu jam takde.. nak tengok masa susah..
kadand2 ade break 3jam kan.. tido sat *sebab klas sebelom tu ngantuk* pastu da dok atas tu susah sangat nak tengok jam.. sekarang da ade, senang lah.. Alhamdulillah.. Allah dengar permintaan hati aku.. teringin nak jam.. dah tak perlu aku beli.. hehehe..

pokok pangkal moral of the story, kita kena istiqamah dalam berdoa dengan Allah..
honest, aku tak pernah mintak pon nak jam tu.. cuma terdetik dalam hati.. kalau ada jam kan senang.. hehehe.. tapi aku percaya.. satu masa nanti insyaallah Allah akan bagi rezeki yang tak di sangka2 kalau aku terus istiqamah dalam beribadah kepada Dia.. 

p/s : TErima kasih pada insan yang menghadiahkan jam tu.. walau tak tahu sape.. And tahniah lah.. Awak dah jadi pengantara rezeki Allah kepada saya.. Alhamdulillah sekali lagi.. :)))

Adios~


Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :