berubah ker??

Hidup ni agak ajaib lah jugak..  macam mana aku sangat berharap satu2 benda tu adalah milik aku.. macam tu juga lah ada orang yang miliki apa yang aku nak tu cam taknak hidup tu.. 
pelik jugaklah.. kenapa manusia ni tak penah nak bersyukur ngan apa yang diorang ada?
Nak kata aku bersyukur sangat pon tak ada lah.. aku sentiasa nak lebih.. (usaha jer jurang,hew3)
anyway.. life is kinda mystery.. (da start speaking da)
misteri tang mana? misteri tang tu lah.. 
kita semua tahu hidup ni tak abadi.. hidup ni tak kekal.. hidup ni sementara jer.. tapi kenapa kita selalu mengharap lebih daripada apa yang kita usaha?
kerja malas tapi harap duit berkepuk-kepuk..
study malas tapi harap A  plus plus plus plus~ (kategori aku lah kot)
bersenam malas tapi harap badan slim cam kerengga.. (erk? slim ka?)
sembahyang malas, tapi harap nak masuk syurga..
tutup aurat tak nak.. tapi harap tanak masuk neraka..
apa citer ni? kenapa ngan kita semua ni??
so moral yang aku nk cakap kat sini sebenarnye..
berubahlah... buang2 lah sikap malas tu.. takkan nak jatuh tersungkur dulu baru kita nak mengaduh kan?? 
Insyaallah.. tak terlambat lagi untuk kita berubah.. 
nak kata aku bagus sangat pon tak jugak.. aku pon iman ada turun naik..
kadang2 iman tu tinggi giler nak study.. kadang2 iman tu rapuh giler.. sampai satu hari suntuk main game je kerjanya.. tapi at least.. aku ade jugak rasa nak berubah.. (konon) [tapi betul lah] -_____-
setidaknya kan... da ada keinginan tu pon da satu permulaan yang baik.. insyaallah.. 
nak menuju kejahatan ni memang senang.. sebab syaitan sentiasa mendorong kita.. nak menuju kebaikan ni pulak susah.. sebab syaitan akan goda kita untuk terus stay ngan keburukan yang kita da bergelumang tu..
so.. jom kita berubah untuk masa depan okay?
(ceramah di pagi hari)
renung2 kan lah dan selamat beramal.. adios..

p/s : nak gi basuh kain daa.. babai.. Assalamualaikum.. :))))

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :