What can I do with Sony Cyber-shot WX100 in my daily life?

Okeh3! Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada all dearest reader.. sorry sangat2 sebab dah lama sangat tak update entry kan.. biasa lah.. tetengah cuti semester ni kemalasan melanda tatkala idea kekeringan dan ketandusan lah hai kan.. hehe.. maaf.. (masa kat U buat alasan tak sempat kan)
Maaf sangat2! Bukan sengaja okay?? (walaupun memang sengaja >_< )

Okay3.. hari ni.. saat ni.. aku bukan nak cakap pasal tu.. ada benda yang lagi penting yang nak aku utarakan disini.. hehe.. ni hah.. korang taw tak menda apakah Sony Cyber-hot WX100 tuh??? ngeh3..
jangan buta teknologi okay.. ni la hah.. kamera conpact yang baru je Sony keluarkan pada 28Februari baru2 ni.. 

cuma 17.5 mm (tanpa lens) dan 21.7 mm (termasuk ngan lens dia la).. sangat nipis dan compact kan?? tapi function dia boleh dikatakan setaraf dengan kamera2 DSLR yang tengah hot kat kedai2 sekarang tu kan.. hehe

So far yang aku da kaji, kamera ni ada banyak jugak la kelebihan dia..
18.2 MP dengan exmor sensor, yang mana boley wat gambar yang korang amek still nampak cantik walaupun dalam cahaya malap, 10x optical zoom n 20x clear image zoom, auto fokus dia pada speed yang laju (sangat laju), boleh record video secara full HD dengan shake control supaya video tu lawa plus!! plus okay?? 9 picture effect modes. tu lah.. cam aku cakap tadi.. level DSLR laa.. cuma saiz compact.. boleh muat dalam poket jer.. harga plak.. jauh lebih murah daripada kamera DSLR tu semua.. hoho..


Soo, ape tujuan aku wat post ni? Seperti pada tajuknya la.. apa yang aku boleh buat la dengan kamera tu.. dalam kehidupan seharian aku..

1st of all.. aku makhluk yang suka ambil gambar. Sebelom aku dapat DSLR aku sekarang ni, aku dah ada dah satu kamera compact yang memang aku adore sangat2. Well, walaupun tak sebagus yang ni, tapi aku suka sebab saiz dye kecik jadi aku boleh bawak kamera tu kemana2 je yang aku nak.
then.. kisah menyayat hati terjadi dimana kamera tu hilang.. huhu.. sedih.. so sekarang, aku rasa sangat tak bebas bila nak ambil gambar sebab DSLR tu besar sangat. nak bawak susah. kalau untuk event2 tertentu okaylah kan tapi kalau setakat nak gi kedai tu, beli gula2.. bawak DSLR ase cam riak plak. still.. ambil gambar tu sangat penting. every minutes of life is a story that should be capture live! tapi itulah.. saiz yang besar menghalang aku daripada terus berkarya. huhuhu.. 

Selain itu, dengan segala kelebihan dan features2 yang ada dalam kamera compact ini, i can be as creative as i ever be with my DSLR. meaning, aku tak perlu nak sacrifices nilai seni hanya untuk saiz compact ni. Banyak benda yang aku boleh capture dan simpan sebagai satu karya yang tak ternilai harganya. 
Well, mungkin aku tak sehebat photographer2 profesional yang ada kat luar sana.. but hey.. every one starts with zero right?? hehehe.. tak boleh jadi profesional jadi yang biasa2 pun jadi.. hebat di kaca mataku sendiri sudah cukup.. :)

Anyhow.. post ni aku buat sebab aku join satu kontest actually.. pemenang dia dapat kamera ni. hehe.. sapa nak join boleh laa klik link kat bawah ni.. jom2 join ramai2.. the more the merrier! ^__^
And.. wish me luck okay.. doakan la aku menang.. sebab.. aku nak sangat kamera ni.. hehehe.. amin.. :)

hensem kan kamera ni.. hehe.. (kalau merah mesti lagi hensem..) just saying.. :)a


Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :