variasi kehidupan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca semua. Harap2 korang berbahagia sepanjang masa lah kan. Takmau la sedih2.. Hehehe.. Senyum.. Kajian ade mengatakan dengan hanya mengukir senyuman dapat memanjangkan umur sesorang hampir kepada 50%. Walaupun soal ajal maut ni ditangan yang maha Kuasa, tapi kita sebagai hamba Nya tak salah mengambil inisiatif yang tak mendatangkan keburukan kepada kita kan? Bahkan turut dapat membahagiakan orang lain disekeliling kita kan? :)
Okay! Sebelom aku melalut lebih jaoh menyimpang. Baik aku teruskan dengan apa yang aku nak cakap sebenarnya tadi.
Tajuk besar : variasi kehidupan.

Yup! Hidup ni ada banyak variasi. Ada pelbagai. itulah rempah kehidupan yang menjadikan hidup kita ni lebih berwarna warni kan
Ada orang punya harta yang banyak dan dia gembira dengan apa yang dia ada. Ada juga yang tak punya apa2 tapi dia juga bahagia dengan apa yang dia ada.
Ada jugak yang punya banyak harta tapi dia tak gembira. Dia sentiasa nak lebih dan iri dengan orang lain. Ada juga yang tak punya apa2 dan sentiasa menginginkan sesuatu dengan cara yang mudah. Ada juga yang bahagia walau apa je yang dia ada.
Definisi bahagia setiap orang berbeza. Definisi berpuas hati tu berbeza dari satu individu dengan individu yang lain. Ya, umur, jodoh, rezeki dan ajal maut semuanya Tuhan dah tuliskan buat kita semua tatkala kita masih dalam kandungan ibu. Itu satu benda yang kita tak leh nak pertikai kan. Redha namun tak bererti kita takleh nak berusaha untuk jadi lebih baik kan.
kita tak perlu nak tengok masa lalu seseorang tu untuk menilai dia. In fact, kita sebagai manusia takde hak langsung untuk judge sesorang manusia tu. Mungkin sekarang dia nampak teruk, miskin, buruk or pape je lah yang nampak tak elok di mata masyarakat, tapi di mata Tuhan siapa yang tahu kan? Mungkin satu hari nanti dia akan jadi seorang yang paling beriman malah mampu memimpin insan2 laen bersama mereka kan?
gambar sekadar hiasan (ihsan pakcik google)

Chill human... Don't judge a book by its cover.
Kau sekadar tengok dari luar mane kau tahu apa yang orang tu rasa. Kau cakap sedap2 kan kutuk2 belakang.. nanti sampai masa kena kat kau sendirik baru kau tahu kan rasa dia cam mana.

P/S : tolong lah jangan pk kan diri kita ni bagus sangat. Kalau bagus sangat kan, kita takde kat mana kita ada sekarang. Siyes cakap.. Been somewhere better lorh.. Please be true to yourself and everyone else.. Bedose je lebih mngumpat2 orang.. wat orang sakit hati per semua kan.. 
Tapi takpe.. dunia ni bulat.. dia tak ke mana nye.. nanti sampai masa semua orang akan rasa tu.. :)
Wish u ols the best in life.. bE happy and chill.. :)


Moral : membebel.. (konon update entry)

ADIOS.. :3
Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :