Kem Tahunan PALAPES UPSI-Pengalaman Junior- Bab 1

Soooooo.. Assalamualaikum.. Teruskan kepada cerita terus okay?

ketika rakan2 yang len sdg syok enjoy cuti, kami PALAPES dikerah bekerja jugak walaupom mase tu tgh cuti semester. Dalam separuh redha, aku pergi jugak.. memikirkan yang ini mungkin akan jadi pengalaman aku yang paling aku takkan lupa lepas aku berenti dari upsi nanti, agak teruja jugak lah.
not remember it clearly tp aku ase beberape hari sblom latihan bermula kami dapat uniform kami. sangat bangga,,
sebab utama aku masuk PALAPES. UNIFORM.. aku pakai. orang pertama yang pakai full kot.. siap pergi tayang kat puan2 intermediate yang dok kat depan rumah kitorg.. memang excited. (konon)
then all hell break lose

pagi esk tuh ingat nak bangun awal.. (memang bngun awal..) 5.30 am.. then entah camne.. lengah2 mase dok kiwi kasut lah bla3.. lewat skit turun bawah,,(tapi bukan rumah kami yang paling lewat okay?)
semua kena denda pumping.. giler,da lah nak masuk ritu kan.. konon nak save energy.. sekali pepagi buta da kena pamping..
tapi nak buat camne.. hormat pada pangkat yang ada kat atas bahu yo2.. kami redha.. agak2 tangan da nak lembik, baru blh bangun. 
nek bas gi kampus dlu nak wat final preparation konon.. sekali~~
mase tu tengah baris kt tengah panas terik (lepas sarapan) tuan yo nak bg taklimat lah skit konon kan cam agenda lam utan tu.. sekali.. (byk betol sekali aku kan)
Tuan yang merupakan seorang kapten datang.. dia marah2 kitorang (junior) sebab takde sorang pon yang tegor dye secara official walaupom kami semua pakai full loreng.. aku tak ingat sangat pe yang dia cakap tapi satu ayat dye yang akan lekat dalam hati kami sampai bila2

ko ingat aku kutip pangkat aku dalam longkang?? Zahir (YO) knuckle pra support push and down 50 semua skali!

maka.. ber pumping lagilah kami sebanyak 50 kali di tengah panas dengan full loreng dengan tangan di kepal di atas tar yang panas., abis pumping tu.. tangan aku sampai gigil2.. giler! hardcore bai~ da la hutan pom tak masuk lagi..

~bersambung~

p/s
YO : young officer / leftenan muda
intermediate : those yg da sthun jd anggota palapes
n aku skip part sebelom masuk utan tu.. nanti aku cerita okay? Insyaallah.. :)

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :