made by Malaysians!! it's On aiR~~ ^__^

Assalamualaikum????? Tak jawab dose?? Kalau jawab sayang??



 Hahaha.. Konfius3? Hehe.. Ngade kan tiru stail Maria Elena lah konon kan.. Hehe.. Peace akak!! >,< v
 Soo.. ajat hatinya nak post entry ni pade satu haribulan kan.. tapi apakan daya.. internet conection yang terlalu lambat mengalahkan siput sedut yang ada kat dalam sungai depan rumah jiran aku nih.. memang lah menyakitkan jiwa.. akibatnya, baru di post sekarang.. hehe

Soo.. berbalik kepade tajuk.. Korang ingat tak entry aku sebelom ni? made by Malaysians!!
Pasal video yang mat Lutfi nak wat tuu.. Haa.. kalau tak tengok lagi boley laa tengok kat sini.. 


Haaa.. akhirnye dye da wat pon video tu.. Semue video2 yang terpilih sudahpon di compile lah.. dan hasilnye serius rase terharu,.. 
Not saying that it was so great.. But then,video tu da cukup untuk tunjuk kat kite betapa pentingnya kita hidup sebagai satu bangsa tak kira apa jua kaum dan agama kita.. tanpa melupakan asal usul kita sendiri..
Meaning.. Kita boleh menerima orang lain tanpa perlu menjatuhkan diri kita sendiri or orang lain.
Dan kita semua sebenarnye boleh hidup bahagia aman sejahtera sentosa dan semua perkataan yang membawa maksud bahagia laa.. BERSAMA.. aku highlight kan BERSAMA.. Jadi, tak ke kita semua rasa terpanggil untuk mengubah keadaan? Buang yang keruh amek yang jernih.. Kita sedah tentu tak nak mengulangi peristiwa hampir 400 tahun kita di jajah bukan?? Kemerdekaan yang kita perolehi hari ini bukanlah suatu perkara yang mudah. Sudah ramai jiwa yang berkorban. Dan bukan hanya Melayu atau Islam sahaja.. Malah, Cina, India, Siam, Iban, Kadazan dan sebagainya (takkan nak aku sebut semua sampai esok pon tak abis lagi aku dok taip entry ni. =,='' v) 

Anyhow.. u guys.. please watch this vids and feel it.. Buang rase benci atau prejudis dalam diri kita terhadap orang lain dan mula bersatu demi masa depan negara yang lebih gemilang. 
Hidup SATU MALAYSIA.. :)


Hai! Saya Mali dan saya orang Melayu dan saya orang Islam. Dan saya suka berkawan dengan semua orang sebab itu yang di ajar kepada saya sebagai orang Islam dan Melayu. Dan saya suka tengok tv,hahaha ;p

 

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

2 bUdak cOmeL bERucaP :

Wani Omar berkata...

budak comel nak berucap nie .
sila dengar ye . :D
saya minat matluthfi !
he's awesome

mAy Lee berkata...

@Cik Wanyy Sila dengar saya juga... He is.. hehe.. lOve him.. aceh.. love tuu.. hahaha.. >,<