TodAy's ReviEw..

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca2 yang sudi membaca.. HEhehe.. Hari ini aku pemilik empunya blog ini ingin membuat sedikit review tentang cerita yang baru sahaja saya tonton bersama keluarga hari ini. Ya... Agak malang sedikit.. Ahaks~

Ya! Cerita ni da lame keluar tapi aku baru boley tgk!
Kenapa? Haa.. ini yang kita tak tau.. Hak3.. Xde laa.. sbb rini baru dye ada dalam astro first.. (aiseh,promot astro lak,hehehe) Hukhuk.. Cian kat aku kan..Nak gi panggung.. yang terdekat dengan tempat aku sekarang ini adalah............................. bandar Kuantan yang permai! Tadaaaa!! 
Bapak jaoh! 4jam perjalanan melalui jalan Bukit Besi jalan dalam rok dan mengambil masa hampir 9jam dengan memandu pada 100km/j melalui jalan bandar(Kuala Terengganu). Baek gi tengok kat KL terus. Panggung dye lagi best,aiyark~ 
Soooo... alah,cakap banyak lak.. citernye bertajuk Kongsi! Lu langsi Lu mati! Lu Langsi Lu mati..
(bergeMA lagu tema citer ni lam kepala aku saat ni,hak8)
p/s : sape tau pe maksud langsi gtaw aku eh??? Sampai sekarang tertanya2.. Huhuhu.. =,='

da datang da pon,>,<
Moving on.. Secara amnya aku bagi cite ni 3 *** setengah bintang!! Yeay!! Congrats!! Ahaks~

Citer ni Farid Kamil yang arahkan.
Best la jugak.. Kasi pecah perut petang2 and aku senang lagi suka hati menyaksikan Sam dalam citer ni. Mantap! 
Sebagai orang Terengganu yang menetap di sempadan negeri Kelantan dan Terengganu, best sangat dengar Sam cakap Kelantan. Bangge.. Hehehehehe.. ^^,
Well done...

Ok3.. Enough dengan review secare am.. Sekarang ni aku nak mengreview secara detail skit... kot? ^_^ v

Kesedapan cerita ini :

  1. Pertame sekali of course laa Sam!! Yeay!! Tepuk tangan kalau korang orang.. HEhehe.. 
  2. Lakonan mantap Sam meme wat ambo suko selok ah! Hahaha
  3. Komedi yang cuba disampaikan,.. samapai kepada aku. Boleh diterima akal dan aku ketawa.
Ketidaksedapan cerita ini :
  1. Sori Fizo.. Tapi lakonan anda amat mengecewakan. KAyu..  Secara amnya aku rasa watak polis lam citer ni adalah kayu. BATANG KAYU pokok kelapa kat tepi rumah aku ni. Ehee..^___^
  2. Endingnya amatlah mengecewakan. Tumulak tu bukan mainlah hebat kan, lawan polis cam makan nasi jew, (walaupun cuma dapat B- dalam menembak), bawak kereta drift bukan main lah kan, tapi laz2 kene tangkap ngan polis bodo2 cam tu jew.. Pe kes?? Senak mate aku tengok.. Huhuhu
  3. Polis pompuan tu lak yang cakap Lu Langsi Lu mati.. Seingat aku la dia tu polis. Pe hal die lak yang ley pegang tagline tu? (Kalau gengster part tu aku ley trime laa)
  4. N gengster.. Langsung tak gengster. Stakat memeras ugut kat market, ada tatu sana sini, rambut da macam berus sabut tapi!! Tapi ya Puan2 dan tuan2.. Tapi.. Bila jumpa polis.. Kene kutuk gilew2 punye kaw pon still rileks ngn lembiknye.. Tak real samsenglaa.. huhuhu..
  5. N aku tahu Tumulak gi Malaysia untuk kucar kacirkan geng2 kongsi gelap kat Malaysia, tapi aku sumpah aku tak faham kenapa. FK patutnya jelaskan lagi tujuan sebenar dorang,barulah best. 
Kesimpulannya,

bErbaloi untuk di tonton bersame2 keluarge tercinta ataupun sesape2 jer yang tercinta tapi... ada jugak laa kekurangannya sikit2.
Aku jujurnya merasakan filem ni ley jadi lagi bagus kalau FK ada tambah garam n gula sikit jew lagi lam cerita ni. Overall,tahniah kepada semua yang telah berusaha keras dalam menjayakan cerita ini. Tahniah and harapnye korang wat citer yg lg baek ar next time.. Selamat maju jaya! Adiosa~ ^^,

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :