TeRdEsak kErja dan aku~

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Okay kepada semua pembaca yg brtuah, ni kali prtama anda semua akan menyaksikan saya mengarut sepuas hati selepas sekian lama di wall blog saya! ahahahahahaa.. tahniah ya semua.. 

ok.. seperti yg eklihatan pada tajuknya, sekarang ni aku gila2 trdesak utk bekerja! Ya,.. bknnye sbb nk cri pngalaman ke boring dok rumah ke hape.. CUMAAAA... cuma ya.. aku sangat hingin n kepingin utk membeli sesuatu.. untuk membeli benda yang bernilai 1388.30 ringgit malaysia.. 
Tak mahal ya! Cuma seribu lebih jew..
Bapak ah.. memang mungkin lah bagi insan2 yg suda berkejaya and mempunyai pendapatan yg stabil seribu lbih tu kacang tanah jew kot~
tapi bagi aku yg merupakan seorang penanam anggur yg berjaya (Well,paling kurang berjaya laa jugak kan? Ahaks~) Anyways, dek kerana pekerjaan aku sekarang ini, iaitu penanam anggur yg brjaya.. Aku cuma ada dua ratus yang mana merupakan upah kerana telah membantu ayahanda tercinta menyiapkan kerjanya. huhuhuhu.. kesian betul ak rase.. Mase aku kat matrik dulu pun aku tak rasa semiskin sekarang walaupun aku dok kat sana duit 50hengget pon susah nak lekat lam poket. huhu.. 
Yelah, ase tak ade duit, terus pegi mesin atm.. Cucuk kad, amek duit lam seratus.. Wah.. Da jadi jutawan daa mase tu.. kuui8
Hurm.. mungkin aku patut meminjam?? Tak!! Tak tak tak tak tak!!! Meminjam bukanlah prinsip idup aku. Aku tak pernah meminjam kecuali terdesak. Ya ada pengecualiannye ok? Aku manusia biase. Takleh la kate aku tak akan pernah meminjam. Nanti di buatnye aku tersalah cakap, "weh,pinjam sudu jap," tak ke berdosa free2 jew ak saat tu kan? AHaks~ Meloya buruk.. Rileks2,jangan marah, nama lagi aku mengarut kan, so korang yang da bace tu, bace jew sampai abis. ^^,


sOo.. aku yg sudah pokai makai ini sangatlah memerlukan kerja aku pom merayu laa kat ayah aku sururh bagi aku kerja. tak pon, kalau tak nak bagi aku kerja sangat, biar aku kerja dengan dia jew. Jadi balaci pom rela yah, asalkan balaci yang berbayar, bukan free.. Aku ingatlah dia akan marah gilew2. sebab ayah aku ni jenis cam aku gak, tak suka betol bila orang desak berterusan,( tapi kalau aku buat tak apa,hahahaha) TAPI! 

perkara pelik bin ajaib telah berlaku. HE SAYS YES. salah dengar ke aku? hahaha. ahh! salah tak salah aku kira ya! sampai masa aku tuntut gaji.. eheee.. tp still.. esok aku nak keluar gi  carik kerja gak.. sekali apa yang dia cakap lain yang dia maksud naya laa aku kan? jadi! sebagai langkah berjaga - jaga, aku akan mencari pekerjaan lain.. ahaha.. bijak tak aku? (Bangge3,kui8 =,=')
Hah!! Satu agi.. sape yg ase kaye kan,,derma lah kat aku beberapa ringgit malaysia.. aku tak berkira, dalam seratus dua ratus pon aku terima lagi.. ehee.. kalau nak bagi seribu terus pon xpe! ALagi lah syukur Alhamdulillah, x yah aku susah2 bekerja keras demi benda itu.. huhuhhu.. nak tahu benda apa??? ahaaa.. rahsia!! nanti kalau aku dah dapat benda tu, aku akan tunjuk kat korang okay?? ^^,
sooooo.. da panjang daa aku mengarut, lain kali lah pula. Terima kasih kerana membaca sampai habis. ehee.. tatatititutu,, cayam u all.. daaa ^^,v

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :