Mak, ayah..sAranghAe!!

       Orang kata, kasihnya seorang ibu boleh membawa sampai ke syurga. Kerana susah payah seorang ibu mengandung, melahirkan, membesarkan dan menjaga kita sehinggalah kita menjadi siapa kita pada hari ini, tiada bandingnya dengan apa jua kesusahan yang ada dalam dunia ini. Oleh sebab itu jualah, orang tak   henti - henti menceritakan perihal betapa perlunya seorang anak itu taat dan menghormati kedua orang tuanya, terutamanya ibu walaupun anak kecil itu sudahpun mencecah umur dewasa. Kerana jasa dan pengorbanan seorang ibu , seorang anak dapat mencapai cita - citanya. Bukanlah bererti jasa seorang ayah itu tidak penting, keduanya penting dan keduanya sangat bermakna dalam hidup seorang anak. Biar anak itu hidup hingga ribuan tahun lamanya ; namun jika dia derhaka terhadap orang tuanya, hidupnya tidak akan pernah tenang walau sesaat. Malah ayat suci al-Quran nur Karim sendiri pernah menyebut, dosa menderhaka kepada ibu dan bapa adalah salah satu jenis dosa yang akan menerima pembalasannya di atas muka bumi ini lagi. 
Malah, ada juga yang mengatakan, keredaan Allah itu terletak pada keredaan kedua orang tuanya. Terutamanya ibu.

Mungkin sekarang kita sebagai anak muda yang baru belajar untuk mula mencipta langkah dan jejak - jejak kehidupan di muka bumi yang indah ini tidak akan pernah mengerti betapa susah dan peritnya beban yang harus mereka tanggung dalam membesarkan kita.
Ya, walau sebanyak mana usaha kita untuk memahami, kita tidak akan pernah mengerti sepenuhnya. Ya, mungkin untuk beberapa detik, mungkin untuk cuma sekelumit, kita merasainya. Namun kita hanya akan mengerti sepenuhnya tatkala kita sendiri bergelar seorang ibu ataupun bapa. Kita akan merasai setiap harapan, cita - cita , angan - angan dan setiap keazaman yang mereka simpan untuk kita.

       Mungkin aku cuma anak kecil yang pada amnya tidak layak untuk berbicara soal ini dengan selanjutnya. Lantaklah! AKu tak kisah. Who cares! Yang aku tahu , mak.. Ayah.. I love u more than anything in this world.
There's nothing else matter more in this whole universe but both of you. Stay close to me. Stay always with me. I love you mom. I love you dad. I may never tell this in front of you before. But it doesn't mean that I don't. I love you and always am. Be my strength, be my dream. Be with me forever. I love you! And i hope it's never too late to say Happy Mother's day. Hadiah tangguh dulu eh? Nanti orang kerja dulu..  @@,
I love you.


Always your lovely daughter,Mali forever~ ^^,v

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :