It's 16 Mei, Teacher's day.. n lecture halau aku keluar kelas.. Irony or epic?

Okay.. Lama tak mengarang.. Trima kasih pada yang sudi singgah dan baca dan godek.. maaf bersawang skit blog ni.. maklum tuan dia perasan sibuk memangjang.. ~O~
ASSALAMUALAIKUM.. N TERUSKAN KEPADA CERITA HOT KALI NI..

macam biasa.. aku akan tunggu housemate2 aku siap dulu n keluar gi kelas sebelom aku keluar.. aku akan pastikan pintu belakang da kunci, pintu depan akan di kunci, pagar di tutup and lampu depan belakang n tengah (untuk lampu luar rumah) di bukak agar sebarang aktiviti mencurigakan boleh di kesan oleh umum dengan lebih pantas,.. Dan nak di jadikan cerita.. hari ni aku sampai rumah dalam pukul 7.30 malam camtu lah.. sedang malam tu ada kelas pukul 8.30, walau niat asal hanya nak alas perut dengan roti dan jem chocolate, secara tiba2 hati jiwa dan raga nafsu semua merasuk aku untuk masak nasi n masak lauk.. *sebab mak da pesan dua hari dah suruh masak sotong yang ada, takut nanti sotong tu jadi tak elok..* 
so.. macam biasa lah.. proses memasak di mulakan dengan bismillah.. siang sotong.. siang sayur.. basuh kuali.. prepare ingredients la dulu kan.. pastu baru aku masak nasi.. sekali.. masa nak masak nasi, aku tak jumpa bekas sukat aku.. sempat bengang jap.. sebab ada orang dah hilangkan menda tu and takde yang nak mengaku.. last sekali aku cedok je beras pakai apa yang ada takut lewat.. 
pastu tunggu nasi masak nak makan.. last2 pukul 8 malam dah.. aku pon makan lah nasi tu dengan gelojohnya.. konon nak cepat. Doa pon tak..setakat bismillah je.. Makan2 pastu terus basuh pinggan, bersiap mana yang ada.. apa yang aku pakai time tu, tu lah yang aku pakai ke kelas.. touch up bedak skit, pastu terus pakai tudung.. then kemas2 barang2 berharga sembunyi kat tempat yang sepatutnya lah.. 
pastu slow down jap.. tunggu housemate aku yang sorang ni tak siap2 lagi.. pas dia keluar baru aku keluar kunci pintu apa semua dan start enjin moto... abis baca ayat kursi sebagai pelindung diri keluar di malam hari baru aku masuk gear n start jalan gi kelas.. bawak moto slow2 je... sebab ayah pesan naik moto malam takyah nak merempit sangat.. bahaya.. kalau kereta tu laen sikit..
sekali.. sampai dah kat blok A ni *tempat kelas aku ada lah kan* boleh plak lupa kelas kat situ.. terlajak sampai HEP dah.. dan selambanya aku patah balik melawan arus.. *mentang2 tak ada kereta n moto lain kat situ*

(DON"T TRY THIS AT HOME)

pastu parking moto laju2.. helmet pon tak bukak terus jalan gi kelas.. konfiden nih.. semangat nak belajar prinsip marketing bagai.. sekali miss dah sampai.. maka bermula lah cerita sebenarnya..

sebaik sahaja aku tutup pintu terus aku kena panggil ke depan.. mengadap miss lah.. muka dia muka bengang.. marah lah kot.. pastu.. dia tanya kenapa aku lambat, *in English* dan claim aku selalu lambat ke kelas dia.... 
dalam hati aku jawab.. miss.. i'm often late, yes i admit but i am not always late.. there's time i am early, very early actually and you should take at least some credits for that.. tapi dalam hati je lah.. kat luar aku blur.. tak terjawab.. aku just senyum je.. pastu dia tanya lagi.. 
aku ada apa2 alasan kukuh ke untuk datang lewat.. *translation dia lebih kurang camtu lah*
aku tataw nak jawab apa.. berdebar2 lah jugak.. kena questions depan satu kelas sorang2.. mana tak berdebar.. mampus aku ingat aku sorang yang kena.. memang gabra tahap dewa dah time tu.. aku pon entah cam na cakap aku jawab jujur lah *jujur tapi tak sepenuhnya*

aku cakap kat dia yang aku sampai rumah pukul 7 lebih and aku terus datang kelas lepas siap2..  n later on aku dapat kesan yang dia salah paham ngan statement aku tu...
maksud ayat aku tu aku keluar pukul 7 lebih baru balik.. then gi kelas.. tapi dia paham aku balik kul 7 lebih tu lepas abis kelas.. aku takde klas pon time tu.. aku gi beli barang yang mak and ayah aku kirim suruh aku belikan.. it's sort of very hectic day today.. abis klas kul 2 tu ada discussion jap.. sempat meleret sampai pukul 3 lebih then aku terus pegi kangar, settle pasal fraud CELCOM punya.. pastu kawan aku kirim gi beli tiket bas.. dekat sejam aku dok tunggu kat situ.. bapak kurang ajar boleh dia buat aku tunggu macam orang bodoh kat situ sebab dorang tengah setting system.. 
dah la kena tahan JPJ yang takde pasal2 buat roadblock,, tapi lepas lah.. pastu balik gi beli barang mak ayah pastu baru balik rumah.. satu hari suntuk tak makan nasi... mana tak aku mengidam nak nasi kan.. pastu tunggu housemate keluar.. last2 kesimpulannya aku lewat ke kelas... yeay!

pastu kebetulan dengan miss yang moodnya tak berapa nak elok..
* aku syak dua je.. dia period or dia gaduh dengan pakwe dia.. itu yang Wan Amisha akan cakap kalau aku cyte ni kat dia*
pastu dia membebel2 pasal kami lewat,, cakap dia abis kelas pukul 6 lebih.. n dia duduk kangar tapi still boleh datang kelas on time.. *merujuk kepada kesalah pahaman dia terhadap statement aku*
pastu dia cakap dia tak tahu nak bagi punishment apa sebab kami dah cukup dewasa untuk semua tu.. 

okay, nampak tak da tuka tu? dari aku ke kami? ahaks~

soo...... dia tanya klas aoa hukuman yang patut dia bagi pada kami2 yang lewat.. semua senyap.. masa ni semua yang lewat dah kena berdiri..

last2 dia minta maaf dan minta kami yang lewat keluar dari kelas.. semua agak blur first2.. biasalah dia mumbles.. sampai dua tiga kali dia ulang baru kami paham.. aku pon kemas lah barang2 and sedia galas beg nak keluar.. tapi Fairuz tak bagi.. tapi dah dia halau kami keluar, kami nak buat apa lagi? nak merayu untuk stay? Lagi nanti dia tanya alasan apa semua last2 dak2 yang awal takleh study langsung kan.. itu yang aku pikir lah kan.. tapi last2 Irfan, Syahmi and Acang start berjalan keluar.. *tak sangka dorang pon lewat jugak*
alu pon ikut keluar sekali sedang bebrapa budak dari kelas lain masih lagi cam tak caya yang miss suruh diorang keluar.. sambil keluar sambil kami minta maaf dengan miss.. pastu terus aku pakai helmet menuju ke moto dan terus aku balik.. and aku tengok movie yang aku baru beli tadi sampai abis dan akhirnya sampailah saat aku update entry ni.. di mana aku rasa tak sedap hati.. 

aku tataw apa yang jadi.. kenapa miss marah sangat.. tapi aku nak tegaskan..
yes.. aku selalu lewat... tapi aku bukan orang yang memang selalu lewat... kadang2.. as if when its time like this.. aku jarang lewat tak bersebab.. and di tuduh always tu agak terasa lah jugak.. sebab kelas dia sejak2 akhir2 ni je aku lewat.. where our life is very hectic now.. all of us lah senang cyte..

next is.. apa2 sekalipon.. aku selalu wonder apa perasaan kena halau keluar dari kelas.. aku ingat seronok.. teringin nak kena time sekolah dulu.. dah kena ni time u plak.. takde la best sangat... cuma boleh balik awal je lah..

last but not least.. sorry lah miss.. all inconvenience is not intentional, HAPPY TEACHER"S DAY MISS.. be happy... no grumpy2.. it's the day where your job is celebrated.. :)

ADios..

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :