kata kata tu satu doa (part I)


So! Assalamualaikum dan salam sejahtera,, apa habaq semua? Sihat na? Harap harap semua anak beranak suku sakat kita sihat lah yer belaka.. ~O~
Okay, sebelum nak start berstory mori, mula2 sekali nak mintak maaf lah kepada insan2 yang rajin follow blog saya.. minta maaf naa banyak2.. agak2 nya da berkurun patik tidak menghapdate blog ini sehingga sawang labah2 penuh sa bercengkarama membinan keluarga bahagia ya.. maaf sesangat,. Wat to do, I am busy.. the very and very busy. Okay, jerit kuat2,, menipu je lebih.. tade lah bz sangat pon.. tapi serius idea kering tahap gaban.. hnya mampu stalk blog sendiri pastu tutup sbb ketiadaan idea.. n cerita.. maklumlah.. *malas sebenarnya*

Ok! Move on! Ape yg aku nak cerita kat sini kawan2.. Beringatlah sebelum terkena.. kata kata manusia ni, baik ke buruk ke,, semuanya doa. Moralnya, sebelum nak berucap pape sekalipon, silalah beringat akan frasa ini..

KATA KATA ITU ADALAH DOA

Okay, ape hal tibe2 keluaq tajuk ni?
Cyte dye, time aku dok UiTM ritu,, tetengah struggle ni final exam lah kan.. da la first final.. first year,, dengan aku da tinggal bertahun kimia fizik math bagai.. memang struggle lah.. (hakikatnya tiap2 malam main game online~)
Tapi struggle lah kan.. tension lah katakan sampai time tido makan semua da off normal lah.. *back up diri sendri*
 lepas subuh tido bgn nak asar, *jujur cakap*
Breakfast pukul 4 lebih lepas semayang asar, memang kucar kacir lah hidup aku.. sempat mengamalkan tu hampir dua minggu lah,, sampai tinggal paper last, aku post kt fb
“Tak reti lah cam mana nak kurus,”
 lebih kurang camtu lah taipnya n ramai kawan2 yg bg respon lah.. *status saja nak cari publisiti murahan konon*
Walau aku tak ucap kt mulut, tp entah berapa ramai yg baca tu kan.. walau tak ramai yg like bagai ke ape kan.. *bajet ade stalker*
Sekali.. hambek kau..
Demam, cirit omoz 6 kali sehari, muntah2, sakit perut n pening2..
Dah! Sakit jiwa aku.. nak makan hape pon takleh, meggi? Lagi ah, doktor tu haramkan terus kat aku.. 4hari aku terseksa sorang2 dalam bilik.. *rumate sibuk study*
menu aku sepanjang 4hari tu 100plus n air masak je.. nk makan mende lain memang tekak aku tanak terima.. huhu
Sampai laz sekali nangis2 tepon mak suruh datang awal, konon bg semangat, n hari kelima tu aku jumpa balik doktor tu sbb sakit tak hilang.. kena inject bagai pastu timbang berat,, aku rasa 3 kilo setengah aku turun.. hah.. kurus lah kau kan.. nak sangat~
seksa siot.. terseksa amat.. aku xde niat nk lost weight cam tu tp sbb aku tak berfikir mase aku berkata2.. (or maybe typing actually)
Kuasa Tuhan nak tunjuk kat aku kan.. tp Alhamdulillah.. sekarang da okay sikit..Keciritan itu sudah tade.. Cuma doktor suruh aku ubah habit makan n tido.. so sepanjang cuti ni aku nak usaha tu.. insyaallah.. doakan lah aku yep.. huhu..
Laz but not least,, please take care of your eating habit.. eating time.. and sleep time.. jgn amek ringan menda ni.. nanti entry laen aku explain kenapa .. da panjang sgt kot.. baBai!!
Adios.. J

p/s : selamat pengantin baru kepada mak sepupu saya, iaitu kakak Azia! (Azia tu adek akak yg kawen.. aku lupa nama dia apa.. :D Jangan marah.. LOVE U.. J

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :