aku sayang dia, tapi dia mungkin tidak sayang aku..

tak salah kan? kau suka kat seseorang.. dan bagi kau orang tu sangat penting dalam hidup.. (In my case, still below my parents n my God, FGS)
tak salah kan? asalkan kau tahu jaga diri.. asalkan kau tak bodoh.. well.. mungkin aku memang dah bodoh pon.. sayang orang memkhinzir buta.. tapi perasaan tu yang merupakan anugerah terindah yang Tuhan kurniaan pada manusia ini.. perasaan tu tak mampu untuk aku tolak.. aku manusia biasa jer kot.. (ayat hampeh dan tak leh blah kan?)
yang penting , aku yakin aku sayang dia.. walaupon.. dia cam.. tak berminat langsung kan.. dan aku tahu jodoh tu di tangan Tuhan.. aku tahu.. aku dah lama tahu.. jiwa dan akal waras aku tak pernah menidakkan fakta tu.. walaupun hal tu tak nampak dek zahir tak nyata dek realiti, aku yakin dan percaya akan hal tu. 
Aku mungkin hanya membisu tatkala teman mengejek.. tatkala rakan bermain - main dengan bicara hatiku. Ya... kalau boleh aku tak nak sesiapa pon tahu.. (walau ada certain2 person yang dah tahu)
anyhow.. aku kalau boleh tak nak orang tahu.. aku mahu aku saja yang tahu.. tapi dalam masa yang sama aku nak satu dunia tahu aku sayang dia.. tapi, siapa aku dalam hidupnya? dan siapa pula dia dalam hidup aku? bila difikirkan kembali, aku seharusnya malu mengakui aku sayangkan dia sedang aku sendiri masih banyak kurangnya. Sedang cintaku pada Sang Pencipta masih belum mencukupi.
aku sayangkan dia tapi dia mungkin tidak sayangkan aku.. masa depan kelak tiada siapa yang tahu.. 
yaaaa... aku insan lemah.. 
entah bagaimana nasibku kelak.. apa yang aku mampu.. mendoakan yang terbaik buat dirinya dan diriku sendiri.. entahlah.. aku juga tidak tahu.. semoga yang terbaik itu hadir buatku.. dan semoga yang terbaik itu adalah dirinya.. semoga aku layak menjadi sebahagian dari dirinya.. semoga aku lah tulang rusuknya.. amin.. assalamualaikum.. adiosa..

gambar hiasan
p/s : just membebel.. trime kasih sebab sudi baca jugak.. sayang korang.. :)

Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

2 bUdak cOmeL bERucaP :

Nurul Ellina berkata...

sabar ye. ak doa yg trbaik utk mu. amin. (2 je yg ak taw nasihat) haha

mAy Lee berkata...

@Nurul Ellina love it.. thanks hun.. :)