Online shop? Are you kidding me??

Assalamualaikum and salam sejahtera kepada semua yang sudi singgah di sini. Hari ini, sekali lagi aku nak menulis entry baru.. Ehehehe.. Walaupun baru je menulis tadi.. Well.. Biasalah kalau dah ter 'inspired' ni.. Macam2 idea yang datang tanpa di undang. So.. sebagai pembaca blog yang tegar, apa kata korang bace je sampai habis. Sesudah itu follow? Okay? Nice! ^__^

Now, back into business. Apa yang aku nak ceritakan pada kali ni adalah mengenai online shopping. Yeah babes, are you kidding me?? Oh hell i am not..
Most people tak percaye dengan benda2 online nih. In fact, aku sendiri pada mulanya tergolong dalam kaum tu.. Kaum yang susah betul nak percaye ngan semue2 ni.. 
Ya lah.. mana tak trauma kan.. Sana scam, sini scam.. Tup2 dengar kat berita ade orang kena tipu sampai ribuan ringgit online. How to believe easily? Right? Then.... This interest came one day bile manusia yang bernama aku ini terdesak untuk mencari sepasang wedges baru yang cantik dan menyedapkan mate aku memandang and boley buat aku rasa bangga memakainya.. daaaaa... still.. itu lah tujuannye. Cari kat kedai tak jumpa. Can you believe it?? From my place, all the way to bandar Kuala Terengganu then back to my place again.. Still x jumpe yang betul2 dapat memikat hati ini. Besar tol taste kononnye laa..
Ahaks.. Then tibe2 ade keinginan la nak mempergunakan internet sebaik mungkin konon
  sOooo.. Aku Google, taip wedges online malaysia. For real! tak tipu skit. Tup2 tak beli wedges pon. Aku beli rantai. Kejadah tol. Tak ade gune pon actually. Still. Its just a try i mean.. Search2 kat situ dapatlah necklace tu harge yang paling murah. Then whithin three days,kalung itu tiba di rumahku dengan selamat. Dan! Dan ya tuan2 dan puan2.. Kegilaan terhadap shopping online bermula. Boley di katakan tiap2 malam aku akan browse internet cari online shop yang offers harge yang the best untuk ape2 je yang terlintas di kepala aku mase tu. A few days after the necklace aku try beli plak stu dress ni.. Bile urus niage tu sekali lagi berjaya, aku tambah yakin dengan online shop ni. 
Cume ape yang aku nak tekankan, kite sebagai consumer or customer or ape2 je lah yang korang panggil diri korang, kene buat beberapa perkara sebelum mula membeli online. Kalau korang belom laa..
Here's the list;

  • First of all,jangan mudah percaye sangat, slow2. Rileks orang kate. Jangan tengok satu2 offers tu terus nak beli. Pasti kan dulu kesahihannye.
  • Next, jangan mudah sangat beri nombor akaun n jangan jadi kurang bijak dengan memberi maklumat yang tidak perlu bila tidak perlu. Get it right?
    • Okay,. Contoh,nak bayar baju cume perlu bagi nombor akaun je kan. So that diorang key withdraw some amount of money for transaction kan. Tapi kalau sampai dia minta pin number, hurmmm... Aku seriously tak nmpak di mana kesinambungannye.
  • Laz but not least, kalau korang underage, aku sarankan mintak izin mak ayah dulu. Well,mintak restu laa katakan. Ya lah, last2 diorang jugak yang kena bayar barang2 yang korang beli tu kan,. N kalau korang daa above age, aku still cadangkan cerita laa skit2 pasal mende ni kat parents. Maybe ade sesetengah parents yang agak kuno a.k.a klishe skit ngan mende2 ni. Tapi let them know rite? At least kalau sumthing happen in the future, something bad i mean, tak ade lah korang kena teruk sangat kan..
Sooo... akhir kate, selamat bershopping online! Be smart n enjoy it. 

p/s : jumpe satu online shop yang jual bebanyak giler dress2 yang cantik n murah. Klik link kat bawah ni laa kalau korang tak caya, okay?? 
Adiosa! ^__^


Suke tak?? KaLau suKe Like dan KomenLah yer? ^_^

0 bUdak cOmeL bERucaP :